Monday, May 3, 2010

Doll Strollers In Ontario




SUBJECT: REIMBURSEMENT OF 'VAT in EU countries .

With DL 40/2010 Incentives are in place for purchases of certain products. In practice, the bonus will be paid in the form of a reduced selling price of the property within certain percentage limits for each category .

In all states outside the EU have been implemented the provisions contained in the eighth Directive (EEC) of 12.06.1979 according to which persons domiciled and resident in the member countries European Community may receive a refund of VAT paid in another member state other than where they reside and residence provided that:
  • are taxable entities (VAT identified, which then VAT) in your country;
  • have not formed a permanent organization or have not appointed a tax representative in the State
  • where reimbursement is requested;
  • have actually paid the tax during the reporting period, on the services and benefits to be received with the exercise of the business;
  • tax is deductible in the country where it is requested reimbursement;
  • l'imposta totale annuale chiesta a rimborso non sia, in generale, inferiore a 25 Euro (o importo equivalente nella valuta locale) ovvero, per i rimborsi infrannuali non inferiori ad un trimestre a valere per le fatture emesse o pagate nel corso dello stesso anno 2009, come risulta dalla tabella sottostante;

  • i paesi con i quali esiste la possibilità di rimborso sono quelli aderenti alla U.E. e cioè: 

  •  
                                                   









Paese
rimborso minimo ammesso
paese
rimborso minimo ammesso

annuale €
trimestrale €

annuale €
trimestrale €.
•  Austria
36
360
• • Lithuania


• Belgium
25
200
••  Lussemburgo
25
       200
•  Bulgaria
BGN 50
BGN 400
••  Malta


• Cyprus
25.52
204.18
• • Netherlands
25
200
• Denmark
DKK 200
DKK 1500
• • Poland


• Estonia
EEK 400
EEK 3000
••  Portogallo
19,95
       159,62
•  Finlandia
25
        200
• • Czech Republic
CZK 1000
CZK 7000
• France
25
200
• • Romania
RON 25
RON 200
• Germany
25
, 200
• • Slovakia
25
200
• Great Britain
GBP 16
GBP 130
• • Slovenia
25
200
• Greece
25
200
• • Spain
25.34
201,34
•  Irlanda
25
        200
••  Svezia
SEK 250
SEK  2000
• Italia
25
        200
••  Ungheria
25
        200
•  Lettonia






E' il caso di precisare che la procedura rimborso è effettuabile, a condizioni reciprocità, anche per alcuni Paesi non facenti parte dell'U.E. e precisamente la Svizzera, la Norvegia, il Principato di Monaco e la Croazia. Per tali Paesi, tuttavia, è obbligatorio richiedere il rimborso tramite un soggetto fiscale residente o che abbia ottenuto il codice IVA per esercitare la rappresentanza fiscale.

Le domande di rimborso
Le domande di rimborso, indirizzate all'ufficio centrale delle imposte dello Stato dove viene richiesto il rimborso, devono essere redatte su apposita modulistica predisposta da ciascuno Stato membro. Sono ammesse anche su modulistica nazionale, ma in ogni caso devono essere compilate nella lingua ufficiale dello Stato dove sono dirette.
A corredo delle domande devono essere allegati i seguenti documenti:
1. le fatture originali , correttamente intestate alla ditta richiedente, per le quali viene chiesto il rimborso dell'imposta: si sottolinea who are admitted only and only original invoices, never copies, certified copies, photocopies, etc.. that can not be accepted in accordance with the Community;
2. any bank receipts of payment . These receipts, however, become necessary when the payment is made in the year following that in which the invoice was issued (eg invoice issued on 10.12.2008 and payment made on 15.01.2009). In this case the claim for reimbursement is allowed for the year 2009, in what follows the cash basis;
3. certificate in original issued by the Office of the Revenue territorially competente dal quale risulti la qualità di soggetto passivo d'imposta sul valore aggiunto nello Stato di residenza. L'attestazione è valida un anno a partire dalla data del rilascio e dovrà essere richiesta in originale per ogni Paese al quale viene inoltrata la domanda di rimborso IVA.
Nella domanda devono essere inoltre specificati:
1         denominazione della ditta, indirizzo, partita IVA, nome e cognome del legale rappresentante;
 2         attività esercitata;
 3         banca presso la quale si chiede che venga accreditato il rimborso, numero di conto corrente e codice ABI, numero IBAN completo e codice BIC/SWIFT;
 4         natura delle attività per le quali sono stati acquistati i beni e servizi cui si riferisce l'istanza;
 5         l'impegno del richiedente di non aver posto in essere alcuna operazione passiva d'imposta all'interno del territorio fiscale dello Stato dove viene chiesto il rimborso (cessioni interne di beni o prestazioni di servizi);
 6         eventuale codice identificativo attribuito al richiedente "non residente nel Paese in cui viene chiesto il rimborso".
Tale codice viene attribuito e comunicato all'interessato una volta presentata la prima domanda di rimborso.

areas of expenditure eligible for reimbursement
The indicative lists the most common areas of expenditure for which reimbursement is allowed VAT paid in an EU country other than that of residence:
an expenditure related to the exhibition for the participation in fairs and exhibitions (in addition to costs for the rental of the stand shall be allowed expenses for the preparation, cleaning, security, telephone and advertising. The hotel expenses related to the period exhibition will be confined to certain countries and reduced form of 50%).
2 Attendance at conferences.
3 refresher courses.
4 Professional fees if the professional who took care of a particolare pratica abbia addebitato l'IVA.
5          Carburante per autotrazione e spese di manutenzione/riparazione per le sole aziende di trasporto.
6          Le spese di trasporto non imponibili nell'ambito dei traffici internazionali e strettamente connesse con il transito, l'esportazione, l'importazione di beni ovvero nell'ambito dei trasporti intracomunitari e relative spese accessorie.
It reiterates also that invoices are always correctly report data (Business) of the taxpayer as shown by the certificate of the VAT registered in Italy.

Deadline for submission of applications
Requests for refunds must be submitted by June 30 year following the year covered by the request to the competent department of the State recipient.
The deadline of June 30 is final and does not refer to consignment but the date of receipt of application and documentation which must be received by that date, the Office of the State from which compensation is sought.
questions are allowed a period of not less than one calendar quarter, provided that no less than the amounts indicated in the table, which ruled for more than a calendar year.
An examination of the application and documents by the receiving Office is usually conducted during the period of six months from the date of receipt.
Later, after communication to the requesting company is usually credited back the amount due and are directly returned to the original invoices exhibited in support of the instance after invalidation of the same to avoid any further requests.
Individuals who receive improper refund are obliged to refund within 60 days of notification of a special provision, and are liable for fines or other penalties prescribed by the laws of the State which has made the refund.

Registration of documents and reimbursement
Invoices for costs incurred by Italian companies participating in trade fairs, exhibitions, conferences, etc.., in other EU countries not covered by the EU VAT legislation, especially since these documents are issued subject to VAT at the rate in the country of your service provider.
Therefore invoices received with such causal should not be entered in the VAT records for any reason, but only in the general ledger as negative components of income.
The documents should be recorded for the total amount (tax + fee charged).
When will the refund of tax paid in respect of costs incurred will be recorded in the accounts as sopravvenienza attiva. 

Guida pratica
Tutti i Paesi dell'UE hanno provveduto a predisporre la loro versione di una "Guida Pratica" nella quale sono elencati i documenti richiesti, i vari regimi di detraibilità/rimborsabilità dell'IVA. I soggetti passivi d'imposta che intendono richiedere il rimborso devono riferirsi a tali Guide Operative in quanto tra i vari Stati vi sono alcune discrepanze normative.

Conclusioni
La procedura is economically advantageous to all companies that have incurred costs outside of the Italian state to participate in fairs, exhibitions, meetings, conferences, etc.. and then argued. The share of costs related to VAT paid on no longer 'then regarded as cost (and then deducted from business income) but rather will be able to' be recovered in full, thus leading to 'a tax relief.

0 comments:

Post a Comment